menuordersearch
idon.ir

روش های افزایش نرخ کلیک ,

۱۴۰۰/۹/۱۲ جمعه
(1)
(0)

روش های افزایش نرخ کلیک

روش های افزایش نرخ کلیک

در ادامه مباحث گفته شده در دانستنی نرخ کلیک میخواهیم به مباحث دیگر آن بپردازیم پیشنهاد می‌کنم ابتدا «نرخ کلیک یعنی چی» را بخوانید.

 

Impression چیست؟

Impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. هر زمان که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج موجود در صفحه یک Impression ثبت میشود. حتی اگر شما در باکس های ویژه مانند نمایش نقشه یا نمایش تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما لحاظ میشود.

اگر شما در انتهای صفحه دوم نتایج گوگل باشید ولی کاربر به این صفحه مراجعه نکند برای شما Impression ثبت نمیشود ولی اگر کاربر وارد صفحه دوم شود حتی اگر تا پایین صفحه اسکرول نکند که نتیجه شما را مشاهده کند برای شما impression لحاظ میگردد.

 

تفاوت CTR و impression چیست؟

گاهی کاربران اینترنتی، محتوای وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو مشاهده می‌کنند، اما روی آن کلیک نمی‌کنند. بنابراین اگر تعداد کل کلیک ها به نسبت کل دفعات نمایش محاسبه کنید، نرخ کلیک وب خود را به دست می‌آورید.

به این موضوع توجه کنید که نیازی نیست نرخ کلیک را به صورت دستی محاسبه کنید. برای انجام این کار اکنون ابزارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن‌ها تمامی اطلاعات لازم را برای بهینه سازی وب سایت خود به دست آورید. گوگل آنالیتیکس یا گوگل سرچ کنسول، از شناخته شده‌ترین این ابزارها است. شما به وسیله ثبت سایت در کنسول گوگل به راحتی می‌توانید آمار مربوط به تعداد کل کلیک‌ها، تعداد کل نمایش‌ها و CTR سایت خود را بررسی کنید.

 

نقش نرخ کلیک در سئو چیست ؟

تصور کنید که شما محتوایی را ایجاد نمایید و آن محتوا در نتایج موتورهای جستجو به نمایش گذاشته شود. اگر هزاران نفر محتوای شما را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نمایند اما روی آن کلیک نکنند، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ مشخصا هیچ کسی نمی‌تواند با خدمات یا محصولاتی که وب سایت شما ارائه می‌دهد از طریق جستجو در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو آشنا شود. پس تمام تلاش های شما برای سئو سایت بی نتیجه خواهد بود. در واقع این نرخ کلیک (CTR) است که نتیجه نهایی عملکرد سئو شما را مشخص کرده و بازگشت سرمایه (ROI) را برای شما به همراه دارد.

به همین دلیل است که CTR یکی از اصلی ترین معیارهایی است که شما باید در هنگام بهینه سازی وب سایت خود به آن توجه ویژه داشته باشید. اگر بتوانید محتوایی را تولید کنید که از دید مخاطبین اینترنتی جذاب باشد، می‌توانید آنها را متقاعد نمایید که روی آن کلیک کنند. این اتفاق دقیقا همان چیزی است که با نام نرخ کلیک یا CTR شناخته می‌شود. گوگل نیز به دنبال وب سایت هایی است که برای کاربران جذاب بوده و از دید آنها دارای محتوای مناسبی است.

در نتیجه مطمئنا هر چقدر که تعداد کلیک هایی که روی محتواهای وب سایت شما صورت می‌گیرد، بیشتر باشد، رتبه بهتری را در نتایج جستجو گوگل به دست خواهید آورد. البته فراموش نکنید که نرخ کلیک تنها معیار مورد نظر گوگل نیست. شما در ابتدا باید محتوایی کاملا بهینه و سئو شده تولید نمایید. در ادامه مسیر نرخ کلیک (CTR) نیز در نتیجه مناسب بودن محتواهای شما افزایش پیدا می‌کند.

 

چگونه نرخ کلیک یا CTR را افزایش دهیم؟

برای کاربر سه ثانیه‌ای امروز که بیشتر از سه ثانیه برای جذب شدن به بمباران محتوای اینترنتی وقت ندارد باید چند عامل را در نظر بگیرید که در همان سه ثانیه اول قاپ کاربر را بدزید.


1)عنوان جذاب بنویسید، نرخ کلیک‌تان بالا می‌رود
همه جا پر شده است از اینکه عنوان جذاب معجزه می‌کند، عنوان باید میخکوب کند، عنوان باید برخلاف جریان آب شنا کند و… از این دست عناوینی که اهمیت انتخاب عنوان را به شما نشان دهد. یک‌سری عنوان‌های کلیشه‌ای وجود دارد که به شخصه اگر ببینیم نه تنها باز نمی‌کنیم که سریع آن را رد می‌کنیم مبادا وقتمان از دست برود. اما یک‌سری عنوان‌ها هستند که رسما کاربر را برای کلیک کردن قلقلک می‌دهند.
عناوینی که در عبارت آن از کلمه‌هایی مثل آسان، ساده، ارزان، رایگان، چگونه، چیست، معجزه، فلان عدد راهکار موثر، شگفت انگیز، منحصر‌به‌فرد، پربازده‌ترین، بهترین روش، اشتباه مهلک، تضمینی، بلافاصل، طلایی، جادویی و… استفاده شده باشد، معمولا کلیک بیشتری می‌خورد.
بهترین کار این است که در بازه یک هفته‌ای با توجه به حوزه فعالیت‌تان، عنوان مورد نظر را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید و ببینید که چه کلماتی بیشترین جذابیت را برای کاربر ایجاد کرده است تا از آن‌ها بیشتر استفاده کنید.


2)توضیحات و متادسکریپشن را دست کم نگیرید
توضیحاتی که در جستجو گوگل، زیر هر عنوان نشان داده می‌شود، تگ توضیحات یا متا دیسکریپشن نام دارد. نوشتن یک توضیح کوتاه در مورد صفحه مورد نظر که البته جذاب هم باشد، باعث جلب توجه کاربر می‌شود. حدود ۱۶۸ کاراکتر می‌توانید در این قسمت استفاده کنید. جدا از عنوان، این توضیحاتی که زیر عنوان نشان داده می‌شود باید باعث ترغیب کاربر برای کلیک کردن شود، طوری که حس کند الان چه چیزی در انتظارش است.
اگر شما این کار را نکنید، گوگل از بین کلمات کلیدی صفحه شما با کلماتی که کاربر جستجو کرده، نوشته‌ای بلند یا کوتاه از صفحه‌تان را نمایش می‌دهد.


3)از نشانه گذاری‌های استاندارد یا همان اسکیما غافل نشوید!
قطعا دیده‌اید در کنار توضیحات و عنوان در گوگل یک سری نشانه‌گذاری‌ها هم وجود دارد که در چشم کاربر موثر است. مثلا ستاره‌های زرد رنگی که به صورت سیستم امتیازدهی به سایت شما، در زیر عناوین‌تان ظاهر می‌شود، در کلیک کاربر موثر است. یا قرار دادن عکس بند انگشتی مربوط به عنوان یا فیلم نیز شانس کلیک عنوان شما را در بین سایت‌های دیگر بالا می‌برد. همچنین گذاشتن پرانتز یا کروشه در عنوان یا توضیحات نیز می‌تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد.

 

4)برند سازی و تبدیل کلمه کلیدی به برند

اگر دقت کرده باشید، امروزه اغلب مردم که عاشق نوتلا هستند، به جای به کار بردن واژه شکلات صبحانه یا شکلات کاکائویی، نوتلا را به کار می‌برند. درواقع شرکت نوتلا توانست با برندسازی خود، کلمات کلیدی را که مردم به دنبال آن بودند، تبدیل به برند خود کند. در این مسیر باید صبوری به خرج دهید و به برندینگ ادامه دهید تا بتوانید چنین جایگاهی را در گوگل به دست آورید.

 

گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.