زمان حضور کاربر یا Dwell Time چیست؟
مدت زمانی است که یک شخص برای نگاه کردن به یک صفحه وب بعد از کلیک کردن وی بر روی یکی از نتایج صفحه نتایج جستجو و قبل از فشردن کلید Back برای برگشتن به صفحه نتایج جستجو صرف میکند. تمرکز روی بهبود بخشی های گسترده تر برای یک وب سایت که تعامل کاربران را افزایش میدهد اما، ارزشش را دارد. زمان توقف ممکن است در نتیجه این فعالیت ها افزایش پیدا کند، اما نباید تنها موضوع مورد تمرکز شما یا دلیل شما برای انجام کاری باشد.
چطور میتوان زمان توقف کاربر را افزایش داد؟
۱ – محتوای بهتری تولید کنید.
هر چقدر محتوای شما بهتر باشد، احتمال بیشتر ماندن بازدیدکنندگان روی صفحه بیشتر میشود و در نتیجه زمان توقف افزایش پیدا میکند.
۲ – از لینک دهی داخلی قوی و منطقی استفاده کنید.
لینک دهی داخلی برای بیشینه سازی سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون داشتن لینک دهی داخلی قوی و منطقی سایت شما ممکن است در زمینه رتبه گرفتن با مشکل مواجه شود، چرا که عنکبوت های موتورهای جستجو ممکن است نتوانند به درستی تمام سایت شما را ایندکس کنند.
3 – تاکتیک های تعامل را بیشتر بکار ببرید
پیشنهاد دادن مقالات مرتبط به خوانندگان خود، شما به آنها دلیل قدرتمندی برای ماندن در سایت خود ارائه میکنید. این تاکتیک زمانی که به درستی پیاده سازی شود میتواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و هر چقدر مقالات پیشنهاد شده ارتباط بیشتری با محتوایی که کاربر در حال مشاهده آن است داشته باشند، احتمال این که با کلیک کردن روی مقاله مذکور مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند بیشتر خواهد بود.
۴ – طراحی صفحه بدون اسکرول
یکی دیگر از تکنیک هایی که میتوانید از آن برای افزایش زمان توقف استفاده کنید معرفی یک طراحی بدون Scrolling برای صفحه های وب خود است.
۵ – از فرمول PPT استفاده کنید
اگر میخواهید افراد مدت زمان بیشتری را روی سایت شما سپری کنند، باید به شیوه مناسب آنها را گیر بیاندازید. این جا جائیست که فرمول PPT وارد میشود. این یک فرمول اثبات شده معرفی محتواست که مشخصاً برای افزایش زمان توقف طراحی شده است. ظاهر این فرمول به این صورت است.
۶ – ویدیوها را بگنجانید
تعبیه کردن ویدیوها میتواند به طور قابل توجهی زمان توقف شما را افزایش دهد. در واقع، بلاگ Wistia زمان توقف خود را با اضافه کردن ویدیو به محتوایشان تا ۲۶۰ درصد افزایش دادند!
۸ – بهبود سرعت صفحه
بر هیچکس پوشیده نیست که مردم در دنیای آنلاین امروزی صبر ندارند و اگر سایت شما زمان زیادی برای بارگزاری نیاز داشته باشد، مردم قبل از این که اولین کلمه را بخوانند آن را ترک میکنند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که صفحات مهم شما همگی از نظر سرعت صفحه بهینه سازی شده هستند. سرعت صفحه یک سیگنال رتبه دهی مستقیم تایید شده است و بر روی ماندن یا نماندن بازدید کنندگان شما تاثیر میگذارد. به همین دلیل است که انجام دادن هرکاری که در توانتان است برای بهبود سرعت بارگزاری میتواند حرکت هوشمندانه ای باشد.