menuordersearch
idon.ir

گور خر گوگل چیست؟ ,

۱۴۰۰/۹/۸ دوشنبه
(1)
(0)

گور خر گوگل چیست؟

گور خر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر گوگل یا zebra algorithm یکی دیگر از موجودات سیاه و سفید گوگل است. میدانید که گوگل تا به امروز الگوریتم ‌های زیادی را برای جلوگیری از فعالیت سایت ‌های اسپم و استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه معرفی کرده است. هدف از معرفی این الگوریتم ‌ها توسط گوگل رضایت کاربران است.

یکی دیگر از این الگوریتم ‌ها که برای این منظور توسط گوگل معرفی شده، الگوریتم گورخر گوگل است. گورخر یک آپدیت برای هسته الگوریتم گوگل است. این بروزرسانی یکی از راهکارهای گوگل برای مبارزه با فروشگاه‌های اینترنتی بی‌کیفیت است. همانطور که میدانید امروزه تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته و دسترسی ارزان و آسان به اینترنت در اکثر نقاط دنیا باعث شده که بازار کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ داغ بشود و با توجه به مواردی که گفتیم هر روزه تعداد سایت‌هایی که کسب و کار اینترنتی انجام میدهند افزایش پیدا کند. قطعاً با توجه به رونق گرفتن فروش مجازی افرادی کلاه بردار هم پیدا میشوند که بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با کلاه برداری و فریب کاربران به مقاصد خود برسند. وظیفه و هدف الگوریتم گورخر هم مبارزه با این گونه سایت‌هاست.

 

شاید از خودتان بپرسید که چرا گوگل از اسم “گورخر” برای این الگوریتم استفاده کرده است؟ اولین دلیل گوگل این است که این الگوریتم هم مثل الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم ضد اسپم است و رنگ ان هم سیاه و سفید است. دلیل دوم این است که گورخر به خاطر رنگ پوست راه راهی که دارد حشرات را از خودش دور می‌کند و طبق همین امر هم با کلاهبرداران اینترنتی که با سایت ‌های اسپمی قصد کلاهبرداری را دارند مبارزه می‌کند.

 

گوگل zebra چیست؟ تولد گورخر گوگل

 

همانطور که گفتیم، گوگل زبرا، برای حذف فروشگاه‌های بی‌کیفیت و قلابی، از نتایج گوگل به وجود آمده. در سال 2013 بود که مت کاتس، مدیر سابق بخش اسپم گوگل، اعلام کرد یک فروشگاه عینک فروشی اینترنتیِ افتضاح و بی‌کیفیت، به نتایج اول گوگل رسیده! بعد از دو روز هم فروشگاه ذکر شده از نتایج حذف شد.

همین موضوع و اظهار نظرهای بعدی این فرد باعث شد تا علمای سئو، نظرهایی در مورد فعالیت zebra بدهند و بگویند که این یک آپدیت برای مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی ضعیف است.تا اینجا با ماهیت این الگوریتم آشنا شدیم. اما موضوع مهم تر این است بدانیم که چطور باید سایت فروشگاهی‌مان را برای این الگوریتم سئو کنیم.

 

چگونه با این الگوریتم کنار بیایم.(مقابله با الگوریتم)

 

1)در فروشگاه اینترنتی‌تان محتوای با کیفیت بنویسید

محتوا همیشه راز موفقیت در وب بوده و هست. یکی از نشانه‌هایی که به گورخر می‌فهماند شما یک سایت فروشگاهی معتبر هستید، وجود محتوای مفید است. اما در کجا؟

اولین نکته؛ وجود محتوای با کیفیت در وبلاگ سایتتان در مورد محصول و خدماتی است که ارائه می‌کنید.

بعد از آن باید به محتوای صفحات محصول دقت کنید. مطمئن شوید که محصولات شما همگی با یک محتوای تکراری در گوگل نمایش داده نمی‌شوند. همینطور دقت کنید که در هر محتوا لینک‌های داخلی مناسبی وجود داشته باشد. نبودن لینک داخلی میان محصولات و صفحات شما باعث به وجود آمدن صفحات یتیم در سایت می‌شود. این صفحات را هیچ کدام از الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند.

 

2)به ux و ui فروشگاه توجه کنید

نه فقط الگوریتم zebra بلکه خود کاربران هم برای اینکه مطمئن شوند یک سایت فروشگاهی از اعتبار مناسبی برخوردار است یا نه، به طراحی آن توجه می‌کنند. یک تصویر با سایز نامناسب در صفحه محصول کافی است تا از دید کاربر به عنوان یک سایت بی‌کیفیت شناخته شوید. پس تا جای ممکن به دیزاین و طراحی سایت دقت کنید.

علاوه بر این در صفحات، باید نمادهای اعتماد سایت قابل مشاهده باشند. همینطور باید دکمه خرید با اندازه مناسبی جلوی دید مخاطب قرار بگیرد. مورد بعدی، توضیحات محصول است. کاربر نباید برای مشاهده توضیحات و مشخصات محصول، در صفحه سرگردان شود پس آن‌ها را در دسترس‌ترین جای ممکن بگذارید.

 

3)از نشانه گذاری‌ها استفاده کنید

نشانه گذاری سایت های فروشگاه تأثیر مثبتی روی سئو آنها دارد چون گوگل با استفاده از این کدها بهتر ساختار صفحه، نوع محصول، قیمت و مشخصات آن را درک می‌کند. در ادامه هم احتمالاً از این اطلاعات برای نمایش بهتر محصولات شما به کاربر کمک می‌گیرد.

 

4)از ویدیو برای معرفی محصولات استفاده کنید

تا الآن چند سایت فروشگاهی را دیده‌اید که برای معرفی محصولشان به مخاطب از ویدیو استفاده کنند؟ مطمئنا سایت‌های کمی این کار را می‌کنند و این سایت‌ها، دقیقا همان فروشگاه‌های بزرگ و معتبری هستند که به کاربرشان اهمیت زیادی می‌دهند. شما هم می‌توانید با اضافه کردن ویدیو به محصولات و محتوای سایت‌تان، علاوه بر بهبود سئو از طریق افزایش زمان ماندگاری در سایت، باعث رضایت zebra شوید.

برای قرار دادن ویدیو محصولات نیاز به صرف هزینه‌های زیاد میزبانی وب ندارید. کافی است بعد از آماده شدن فیلم، آن را در سرویس های میزبانی وب بارگذاری مثل آپارات یا تماشا بارگذاری کرده و بعد لینکش را صفحه محصولتان قرار دهید.

 

 

گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.