menuordersearch
idon.ir

رتبه بندی گوگل یعنی چی ,

۱۴۰۰/۹/۱۰ چهارشنبه
(0)
(0)

رتبه بندی گوگل یعنی چی

رتبه بندی گوگل یعنی چی

رتبه بندی گوگل چیه؟

 

همانطور که می‌دانید سئو (seo) مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که به رتبه بندی بهتر سایت ها کمک می‌کند. اما رتبه بندی یعنی چه؟
در سئو رتبه بندی به موقعیت قرار گیری محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو اشاره دارد. رتبه 1# یعنی وقتی فردی با یک عبارت موضوعی را جستجو می‌کند صفحه شما را زودتر از بقیه می‌یابد. قرار گرفتن در بین 3 رتبه اول عالی است زیرا بیش از نیمی از کلیک ها در هر صفحه نتایج در بین سه مورد اول اتفاق می‌افتد. حتی قرار گرفتن در بین 10 رتبه اول نیز خوب است. زیرا 95 درصد افراد هرگز به صفحه دوم نمی‌روند.

 

رتبه بندی گوگل با پیج رنک

 

گوگل برای ارزیابی و امتیاز دهی به صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو از الگوریتم ( پیج رنک ) استفاده می‌کند. پیج رنک مجموعه ای از فعالیت های استاندارد است که جایگاه و ارزش سایت های مختلف در گوگل را مشخص می‌کند.

اگر شما جزء افرادی هستید که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید و درآمد حاصل از این شغل به وب سایت شما بستگی دارد و دغدغه شما این است که چگونه رتبه سایت خود را افزایش دهید تا توسط کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال خدمات شما هستند دیده شوید باید بر روی تکنیک های استاندارد گوگل تمرکز کنید و کیفیت صفحات خود را بالا ببرید تا از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و به عنوان یک قطب اصلی و قدرت در صنعت خودتان معرفی شوید.

امتیازی که پیج رنک به وب سایت شما می‌دهد تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و مخاطب دارد زمانی که بازدید کننذگان امتیاز بالای صفحه شمارا می‌بینند به کسب و کار شما بیشتر اعتماد می‌کنند.

 

هدف گوگل از رتبه بندی

 

گوگل هدف خود را سازماندهی اطلاعات و در دسترس عموم قرار دادن آن می‌داند. در این خصوص ارائه نتایج مرتبط بخش بزرگی از این هدف را تشکیل می‌دهد. بر اساس رتبه بندی کیفیت جستجو گوگل در زمان اندیس گذاری محتوا عواملی مانند زیر را در نظر می‌گیرد:

 

1)حوزه تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا

2)کیفیت و کمیت محتوا

3)شهرت وب سایت

 

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل به کمک سایت‌ها

سایت‌های ارائه دهنده ابزارهای تحت وب معمولاً امکانات خوبی برای آنالیز رتبه سایت‌ها در اختیار شما قرار میدهند و برخی ترجیح می‌دهند از این ابزارها استفاده کنند.

 

1) DYNO MAPPER

ابزار بسیار محبوبی در رده ابزارهای غیر رایگان برای یافتن رتبه سایت در گوگل است. DYNO Mapper علاوه بر یافتن رتبه سایت در گوگل می‌تواند نقشه سایت نیز تولید کند. این ابزار از متا کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی صفحات کمک می‌گیرد. این ابزار گزینه‌هایی برای سفارشی کردن کلمات کلیدی بر اساس موتور جستجو و موقعیت جغرافیایی نیز در اختیارتان می‌گذارد. دلیل اینکه این ابزار را به عنوان اولین ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل معرفی می‌کنیم، توانایی آن در همآهنگی با گوگل آنالیتیکس و امکانات بی نظیر آن است. این ابزار به شما امکان مانیتور کردن سایت رقبا را نیز خواهد داد. شما می‌توانید دریافت اطلاعات به صورت پیام یا همان notifications را نیز فعال کنید. در این صورت هر روز رتبه سایت به شما اطلاع داده خواهد شد. DYNO Mapper را می‌توان به صورت ماهیانه یا سالیانه خریداری کرد. ارزانترین سرویس این ابزار 40 دلار در ماه برای 1000 کلمه کلیدی و بی نهایت دامنه برای رتبه بندی روزانه است.

 

2) SEO PROFILER

اگر قبلاً به دنبال ابزارهای سئو بوده‌اید قطعاً نام این ابزار را شندیده اید. از ویژگی‌های بارز این ابزار سادگی استفاده و توان آن برای کار با گوگل آنالیتیکس است. دلیل اینکه این ابزار گزینه دوم در لیست ما است. امکانات جانبی کمتر آن نسبت به DYNO Mapper است. SEO PROFILER امکان بررسی رقبا را نیز به شما می‌دهد. شما می‌توانید کلماتی را که رقبا در آنها، رتبه بالایی در گوگل دارند را یافته و براساس آن برای بهینه سازی سایت خود تصمیم گیری کنید. این ابزار به شما برای یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد نیز کمک خواهد کرد.

 

3)GADGET

این ابزار در اصل یک ابزار تحلیل کلمات کلیدی و تحلیل رقبا است، اما می‌توان از آن بعنوان یک ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل نیز استفاده کرد. اگر بدنبال یک ابزار چندکاره می‌گردید که به تواند رتبه سایت شما در گوگل را نیز گزارش گیری کند این ابزار بسیار مناسب خواهد بود.

 

گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.