در گوگل الگوریتم های مختلفی تحت فعالیت میباشند که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند. 2 تا از مهم ترین آنها الگوریتم های پنگوئن و پاندا است. در دانستنی قبل در مورد الگوریتم پنگوئن توضیح دادیم پیشنهاد میکنیم «الگوریتم پنگوئن گوگل» را بخوانید. در این دانستنی به بررسی الگوریتم پاندا میپردازیم.
الگوریتم پاندا:
پس از گذشت سالیانی از فعالیت گوگل و بیشتر شدن کاربران آن، محتواهایی بی کیفیت بسیاری در این فضا منتشر شد. و این باعث نارضایتی کاربران و گرفتن فید بک های ضعیف از کاربران شد. و این باعث کاهش روند رشد گوگل شد. گوگل برای حفظ موقعیت خود و جلوگیری از پخش چنین محتواهایی، تصمیم به راه اندازی الگوریتمی گرفت که به حذف چنین سایت هایی بپردازد. این الگوریتم ایجاد شد و اسم آن را پاندا نهادند.
پس وظیفه اصلی این الگوریتم حذف سایت هایی است که محتوای تکراری، ضغیف، بی کیفیت قرار میدهند.
وظایف الگوریتم پاندا:
وظایف این الگوریتم که در سال پدید آمده است به شرح زیر است:
1)محتوای کم:
تولید محتوای با کیفیت همیشه برای گوگل با اهمیت بوده است و از طرفی وجود سایت هایی که فقط چند جمله در آن قرار دارد به اعتبار گوگل و اعتماد کاربران ضرر میرساند. یکی از وظایف اصلی این الگوریتم حذف چنین سایت هایی است.
2)محتوای تکراری:
برخی از محتوا ها هستند که در وبسایت ها چندین بار تکرار میشوند یا به عبارتی یک مطلب از سایتی توسط یک سایت دیگر کپی میشود. یکی دیگر از وظایف اصلی این الگوریتم حذف چنین سایت هایی است. برای رهایی از این اتفاق بهتر است که محتوای سایت خود را خلاقیت خود و علم خود تنظیم کنید و یا اینکه اگر از سایتی مطلبی را کپی کردید در آخر مطلب منبع خود را بیاورید.
3)محتوای بی کیفیت:
محتوای بی کیفیت سبب میشود که مخاطب نتواند از سایت مورد نظر مطلب خود را بیرون بیاوردو این الگوریتم جنین سایت هایی که مطلب بی کیفیت یا نا معتبر در سایت خود قرار میدهند را حذف میکند
4)عدم هماهنگی عبارت جستجو با محتوا:
یکی دیگر از وظایف مهم این الگوریتم آن است که صفحه سایت را بررسی میکند و اگر مطلبی که در آن است با عبارت جستجو یکی نباشد این الگوریتم این صفحه سایت را نیز حذف میکند.