صاحبین املاک از این پس میتوانند با این آموزش یک وب سایت فول امکانات املاکی داشته باشند
با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و این خطر در کمین چه کسب و کارهایی نشسته است
سایت ساز ایدون در راستای حمایت کسب و کارها از تیزر جدید خود رونمایی کرد
در مورد رتبه بندی گوگل و هم چنین نحوه فهمیدن ربته سایت خود در گوگل صحبت کردیم در این دانستنی میخواهیم در مورد فاکتور های مهم در رتبه بندی صخبت کنیم. پیشنهاد میکنم «رتبه بندی گوکل یعنی چی؟» را بخوانید.
1)استفاده از Https به جای Http برای بالا بردن امنیت
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل امنیت یک سایت است. اگر سایت شما از دید گوگل نا امن به نظر برسد به طور حتم شما رتبه های پایین تری کسب خواهید کرد.
2)کلید واژه در برچسب عنوان
متاتگ عنوان یکی از قوی ترین فاکتور های مربوط به موتور جستجو است. این برچسب یکی از ابزارهای توصیف دقیق محتوای صفحات است. موتورهای جستجو از آن برای نشان دادن عنوان اصلی در لیست نتایج جستجو استفاده میکنند. درج کلمه کلیدی در عنوان، گوگل را توجیه میکند که صفحه را در چه رتبه ای قرار دهد.
در حالت ایده آل، کلمه کلیدی باید در ابتدای برچسب عنوان قرار گیرد و صفحاتی که این الگو را رعایت میکنند غالبا رتبه بهتری نسبت به صفحاتی که کلمه کلیدی را در آخر عنوان قرار میدهند دریافت میکنند.
3)محتوای با کیفیت
احتمال زیاد شما در 9 تا از 10 مطلبی که مطالعه میکنید، میخوانید که محتوا یکی از مهمترین قسمت های یک سایت را تشکیل میدهد. اگر شما در سایت خود محتوایی تولید کنید که تازه، خاص و مفید برای کاربران باشد گوگل شما را در صفحه نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار خواهد داد. برای تولید محتوای با کیفیت از نظر گوگل و کاربر یک استراتژی محتوا درست انتخاب کرده و با توجه به این استراتژی تولید محتوا را آغاز کنید.
4)فاکتور بهینه سازی تصویر در رتبه بندی سایت
تنها متن نیست که میتواند در یک صفحه بهینه شود بلکه سایر فایل ها نیز میتوانند سئو شوند. به عنوان مثال، تصاویر میتوانند سیگنال هایی را به موتور جستجو را از طریق متن alt، عنوان و توضیحات مربوط به آنها ارسال کنند که یکی از مهم ترین فاکتور ها در رتبه بندی سایت محسوب میشود.
5)لینک سازی یا بک لینک
محتوا و بک لینک دست در دست هم دارند. هرچه محتوای شما بهتر باشد احتمال دریافت بک لینک بیشتری خواهد داشت. گوگل شما را با استفاده از این بک لینک ها پیدا میکند، هرچه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارید. البته به یاد داشته باشید که به خاطر دریافت بک لینک دست به سئو کلاه سیاه نزنید چرا که گوگل شما را شناسایی خواهد کرد و دچار جریمه گوگل میشود.
6)لینک های خروجی
لینک دادن به صفحات معتبر، اعتماد موتور جستجو را بالا میبرد. به این روش فکر کنید، یکی از دلایلی که شما میخواهید کاربر را به سایت دیگری منتقل کنید، این است که قصد داردی اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنند. به همین دلیل لینک های خروجی میتواند فاکتور موثری در جلب اعتماد گوگل باشد. با این وجود، بسیاری از پیوندهای خارجی میتوانند از page rank صفحه به طور قابل توجهی کاسته و به رتبه آن ضربه بزنند. در یک کلام، لینک های خارجی یک فاکتور در رتبه بندی سایت در گوگل محسوب میشوند اما در درج آنها باید اعتدال را رعایت کنید.
سرعت صفحه یکی از فاکتورهایی است که از ماه می2021 جز فاکتورهای هسته ای گوگل حساب میشود. فاکتورهای هسته ای گوگل آن دسته از مواردی هستند که برای بالا بردن تجربه کاربری از اهمیت بالایی برخوردارند. برای بررسی سرعت سایت ابزارهای متفاوتی وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید از جمله MonsterInsights، GTMetrix و ....
8)استفاده از فیچر اسنیپت گوگل
نترسید! شما نیازی ندارید برای قرار گرفتن در بالای رتبه بندی گوگل محتوا های طولانی و اختصاصی تولید کنید. ریچ اسنیپت که در سال 2017 از طرف گوگل معرفی شد یک میانبر برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر گوگل است. به فیچر اسنیپت رتبه صفر گوگل میگویند. شما معمولا فیچر اسنیپت ها را قبل از نتایج اصلی گوگل مشاهده میکنید. اگر بتوانید در این نتایج خودی نشان بدهید خیلی سود خواهید کرد. اسنیپت ها معمولا یک قسمتی از اطلاعات، سوال و جواب ها یا مطالب چگونگی انجام کاری هستند. برای ساخت اسنیپت بهتر است از کوئری های سوالی استفاده کنید. مثلا: "چطور کیک شکلاتی بپزم؟"